Gratuit avec l'essai de 30 jours

  • Blood, Sweat, and Pixels

  • The Triumphant, Turbulent Stories Behind How Video Games Are Made
  • Auteur(s): Jason Schreier
  • Narrateur(s): Ray Chase
  • Durée: 7 h et 58 min
  • 4,7 out of 5 stars (394 évaluations)

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Page de couverture de Blood, Sweat, and Pixels

Blood, Sweat, and Pixels

Auteur(s): Jason Schreier
Narrateur(s): Ray Chase
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 6,99$

Acheter pour 6,99$

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

Developing video games - hero's journey or fool's errand? The creative and technical logistics that go into building today's hottest games can be more harrowing and complex than the games themselves, often seeming like an endless maze or a bottomless abyss. In Blood, Sweat, and Pixels, Jason Schreier takes listeners on a fascinating odyssey behind the scenes of video game development, where the creator may be a team of 600 overworked underdogs or a solitary geek genius. Exploring the artistic challenges, technical impossibilities, marketplace demands, and Donkey Kong-size monkey wrenches thrown into the works by corporate, Blood, Sweat, and Pixels reveals how bringing any game to completion is more than Sisyphean - it's nothing short of miraculous.

Taking some of the most popular, best-selling recent games, Schreier immerses listeners in the hellfire of the development process, whether it's RPG studio Bioware's challenge to beat an impossible schedule and overcome countless technical nightmares to build Dragon Age: Inquisition; indie developer Eric Barone's single-handed efforts to grow country-life RPG Stardew Valley from one man's vision into a multimillion-dollar franchise; or Bungie spinning out from their corporate overlords at Microsoft to create Destiny, a brand-new universe that they hoped would become as iconic as Star Wars and Lord of the Rings - even as it nearly ripped their studio apart.

Documenting the round-the-clock crunches, buggy-eyed burnout, and last-minute saves, Blood, Sweat, and Pixels is a journey through development hell - and ultimately a tribute to the dedicated diehards and unsung heroes who scale mountains of obstacles in their quests to create the best games imaginable.

©2017 Jason Schreier (P)2017 HarperCollins Publishers

Ce que les auditeurs disent de Blood, Sweat, and Pixels

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    309
  • 4 étoiles
    71
  • 3 étoiles
    12
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    2
Performance
  • 5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    289
  • 4 étoiles
    59
  • 3 étoiles
    9
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    1
Histoire
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    274
  • 4 étoiles
    69
  • 3 étoiles
    13
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    2

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.

Classer par :
Filtrer
  • Au global
    1 out of 5 stars
  • Performance
    4 out of 5 stars
  • Histoire
    1 out of 5 stars

Good, but a little one sided

I enjoyed the stories in the book but it does come across like Schreier has an axe to grind. As a developer, I have a different insight to most reading this book and it just *feels* a little exaggerated. After working on both AAA and indie games I can safely say that the industry isn't this chaotic. But I guess the only people willing to really talk to journalists are people in extreme cases on either end of the spectrum. Generally, the job is a lot more down the middle of the road without many of the issues of crunch nor the call to unionize.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

3 les gens ont trouvé cela utile

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Must Listen for any Gamer

Great narrator and the content is just wow...so much more respect for those who dedicate their lives to making the games we love

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

1 personne a trouvé cela utile

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Book changes your view on the video game industry

I really enjoyed this book. When the the last chapter played and the book was over I was sad. I enjoyed listening on my commute to work in software development stories about the video game development life and challenges. Very relatable. At first I put this book on play and fell asleep listening to it in bed. When I finally gave it a proper focused listen, it had me so interested. This book with voice acting could make for a awesome podcast every week with industry insight.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

1 personne a trouvé cela utile

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

A Perfect Look into the World of Video Game Dev.

An amazing listen. A fascinating insight into the manic world of video game development. Just as informative as it is entertaining and fascinating. So many good stories into some of the biggest video game development stories of the 21st century. A great behind the scenes look into what really goes into creating the games that we know and love - from indie-level to big-budget studio games.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars
  • Ken
  • 2023-04-25

A Great Listen

Super interesting. was great to heat the ins and outs of game development. Bought book two now.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Great collection of stories.

Fascinating stories about the incredible, difficult and brutal challenges companies face while creating video games.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

An interesting glimpse into video game creation.

I loved taking a stroll through the various difficulties of different games I have enjoyed over the years. Amazing to think these developers work such insane hours without getting more pay, sad but their dedication is inspiring.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

A must read for every game dev

If you are making games, or are thinking of a career in making games, you MUST listen to this.

This book perfectly teaches you that making games is HARD and UNCERTAIN no matter if you are a pro on a team of 200, or a solo indie developer.

It's also very interesting and inspiring.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

Great

Seems to be a great insight into different levels of game development from AAA to small one man Indie studios

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

  • Au global
    5 out of 5 stars
  • Performance
    5 out of 5 stars
  • Histoire
    5 out of 5 stars

An easy read worthy of any gamer’s time

Anyone familiar with gaming news knows Jason is “the guy” when it comes to reliable sourcing. This book reads more like an extended report than a novel but it’s still really enjoyable, and the video games he chose to include in the book are fantastic choices. Big names everywhere. I look forward to more of his work, already started his second book.

Leaves a regular average joe consumer feeling like an insider.

Un problème est survenu. Veuillez réessayer dans quelques minutes.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.

Vous avez donné votre avis sur cette évaluation.