Obtenez 3 mois à 0,99 $/mois

OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
Page de couverture de Concerto for Cootie

Concerto for Cootie

The Life and Times of Cootie Williams (American Made Music Series)

Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit
L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Exclusivité Prime: 2 titres gratuits à choisir pendant l'essa. Des conditions s’appliquent.
Vos 3 premiers mois d'Audible à seulement 0,99 $/mois
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Concerto for Cootie

Auteur(s): Steven C. Bowie
Narrateur(s): Leon Nixon
Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP. Annulation possible à tout moment.

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Précommander pour 26,30 $

Précommander pour 26,30 $

À propos de cet audio

Jazz legend Cootie Williams left home to start his career as a professional musician at the age of fifteen. In 1940, after eleven years as one of the major soloists with the Duke Ellington orchestra, Williams was lured away to the band of Benny Goodman, one of the most popular bands in the country. At the time, it was a controversial move―it was still taboo for African Americans to share the bandstand with white people. Current references reduce it to a song by Raymond Scott, "When Cootie Left the Duke." In reality, it was a seismic event. The Black press predicted Black bands would collapse from raids on their ranks. White musicians were afraid they would be put out of work. And the white press stirred up visions of Black musicians mixing with white women in the new landscape of integrated orchestras.

The twenty years trumpeter Williams spent as a band leader have been covered in the barest of details. His involvement in politics and the civil rights movement have not been detailed before. An astute talent scout, Williams and his band launched the careers of Eddie "Cleanhead" Vinson, Earl "Bud" Powell, Eddie "Lockjaw" Davis, and Pearl Bailey. He also was the first to record the music of a young Thelonious Monk, using two of Monk's compositions as theme songs for his band. Steven C. Bowie respectfully tells Williams's story, from his Alabama ancestry onward.

©2025 University Press of Mississippi (P)2026 Tantor Media
Divertissement et célébrités Musique
Pas encore de commentaire