Obtenez 3 mois à 0,99 $/mois

OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
Page de couverture de The Musical Lives of Charles Manson

The Musical Lives of Charles Manson

The Beatles, the Beach Boys, and the Invention of the Sixties —or, No Sense Makes Sense

Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit
L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Exclusivité Prime: 2 titres gratuits à choisir pendant l'essa. Des conditions s’appliquent.
Vos 3 premiers mois d'Audible à seulement 0,99 $/mois
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

The Musical Lives of Charles Manson

Auteur(s): Nicholas Tochka
Narrateur(s): Ian Porter
Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP. Annulation possible à tout moment.

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Précommander pour 32,79 $

Précommander pour 32,79 $

À propos de cet audio

Nicholas Tochka analyses the role of rock music in the life of Charles Manson, the Family, and the August 1969 Tate-LaBianca killings, which also gives larger insight into Sixties counterculture.

Failed singer-songwriter. Devious cult leader. A rock Pied Piper. The product of a sick society. Just another dime-a-dozen singing hippy mystic. Did the guitar-playing guru personify the violence that the rock counterculture inflicted on America? Or did his music diagnose the dehumanizing effects of that society’s broken institutions?

For over five decades, commentators have debated the meaning of Charles Manson and the Tate-LaBianca killings. Rock music links their narratives: from the aciddrenched singalongs at the Spahn Movie Ranch, to a bizarre theology centered on Beatles songs, to his commune’s alleged links with Hollywood’s elite, to an album, LIE: The Love and Terror Cult (1970). In this first comprehensive examination of the Manson Family’s music, Nicholas Tochka writes with, against, and alongside the many authors—true-crime hacks, gonzo journalists, conspiracy theorists, and rock critics alike—who have told and retold the story of “the Manson murders.” Playing the truth games that these postwar Americans helped invent, The Musical Lives of Charles Manson presents a new take on the story of the commune—and on rock’s role in fracturing the possibility of writing trustworthy histories after the Sixties.

“They are afraid of it, because it tells the truth,” Manson once claimed, describing his music. Just what truths did the Manson Family’s music-making tell?

©2026 Nicholas Tochka (P)2026 Bloomsbury Publishing Plc
Pas encore de commentaire