Page de couverture de Barbieland

Barbieland

The Unauthorized History

OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Précommander : Essayez pour 0,00$
L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre collection inégalée.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de titres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
Après 3 mois, Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois. Annulation possible à tout moment.

Barbieland

Auteur(s): Tarpley Hitt
Précommander : Essayez pour 0,00$

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique. Annulation possible à tout moment.

Précommander pour 25,99 $

Précommander pour 25,99 $

Confirmer la précommande
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

A fresh and colorful cultural history of Mattel’s Barbie and how she helped shape our understanding of modern feminism and capitalism—perfect for fans of The Secret History of Wonder Woman and DisneyWar.

In June of 1952, German publishing tycoon Axel Springer was sending a new paper to print: a four-page broadsheet that almost ready, save for a narrow blank on the second page. With minutes to spare, Springer commissioned a one-block cartoon of a petite blonde with a predilection for rich men. That blonde was named “Lilli.” But in a span of seven short years, she would be reborn in plastic, across an ocean, and under a different name: Barbara Millicent Roberts.

If Barbie began as a blank space, the world has spent seven decades filling it in. No doll has elicited more adoration from fans, more hatred from detractors, and more eyerolls from the indifferent. To boosters, she is the ultimate symbol of unabashed girlhood, an 11.5-inch figurine who shot to the moon before American women could get credit cards, an evolving illustration that, per one tagline, “we girls can do anything.” To critics, she represents an inane vision of femininity that was going out of style just years after she was “born”—an homage to impossible body proportions, an emblem of Eurocentric beauty standards, a bimbo built on an empire of polyethylene. For everyone else, Barbie is to dolls what Xerox is to copy machines, or Kleenex is to tissues. She is, for better or for worse, an American icon.

Barbie’s conquest over the toy market did not happen by accident. It is the byproduct of meticulous marketing, occasional backstabbing, squadrons of designers with strong opinions on coral lip shades, and covert corporate maneuvers—many of which replicate, in miniature, the economic trajectory of the country Barbie seems to represent.

©2025 Tarpley Hitt (P)2025 Simon & Schuster Audio
Affaires Culture populaire Femmes en affaires Professionnels et universitaires Sciences sociales

Ce que les auditeurs disent de Barbieland

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.