OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE. Obtenez 3 mois à 0,99 $/mois. Profiter de l'offre.
Page de couverture de Barbieland

Barbieland

The Unauthorized History

Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit
L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Exclusivité Prime: 2 titres gratuits à choisir pendant l'essa. Des conditions s’appliquent.
Vos 3 premiers mois d'Audible à seulement 0,99 $/mois
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Barbieland

Auteur(s): Tarpley Hitt
Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP. Annulation possible à tout moment.

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Précommander pour 25,99 $

Précommander pour 25,99 $

À propos de cet audio

A fresh and colorful cultural history of Mattel’s Barbie and how she helped shape our understanding of modern feminism and capitalism—perfect for fans of The Secret History of Wonder Woman and DisneyWar.

In June of 1952, German publishing tycoon Axel Springer was sending a new paper to print: a four-page broadsheet that almost ready, save for a narrow blank on the second page. With minutes to spare, Springer commissioned a one-block cartoon of a petite blonde with a predilection for rich men. That blonde was named “Lilli.” But in a span of seven short years, she would be reborn in plastic, across an ocean, and under a different name: Barbara Millicent Roberts.

If Barbie began as a blank space, the world has spent seven decades filling it in. No doll has elicited more adoration from fans, more hatred from detractors, and more eyerolls from the indifferent. To boosters, she is the ultimate symbol of unabashed girlhood, an 11.5-inch figurine who shot to the moon before American women could get credit cards, an evolving illustration that, per one tagline, “we girls can do anything.” To critics, she represents an inane vision of femininity that was going out of style just years after she was “born”—an homage to impossible body proportions, an emblem of Eurocentric beauty standards, a bimbo built on an empire of polyethylene. For everyone else, Barbie is to dolls what Xerox is to copy machines, or Kleenex is to tissues. She is, for better or for worse, an American icon.

Barbie’s conquest over the toy market did not happen by accident. It is the byproduct of meticulous marketing, occasional backstabbing, squadrons of designers with strong opinions on coral lip shades, and covert corporate maneuvers—many of which replicate, in miniature, the economic trajectory of the country Barbie seems to represent.

©2025 Tarpley Hitt (P)2025 Simon & Schuster Audio
Affaires Culture populaire Femmes en affaires Professionnels et universitaires Sciences sociales
Pas encore de commentaire