Page de couverture de Counterpoint

Counterpoint

A Memoir of Bach and Mourning

Aperçu
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Essayer pour 0,00 $
L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre collection inégalée.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de titres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
Après 3 mois, Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois. Annulation possible à tout moment.

Counterpoint

Auteur(s): Philip Kennicott
Narrateur(s): Paul Heitsch
Essayer pour 0,00 $

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique. Annulation possible à tout moment.

Acheter pour 22,26 $

Acheter pour 22,26 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

A Pulitzer Prize-winning critic reflects on the meaning and emotional impact of a Bach masterwork.

As his mother was dying, Philip Kennicott began to listen to the music of Bach obsessively. It was the only music that didn't seem trivial or irrelevant, and it enabled him to both experience her death and remove himself from it. For him, Bach's music held the elements of both joy and despair, life and its inevitable end. He spent the next five years trying to learn one of the composer's greatest keyboard masterpieces, the Goldberg Variations. In Counterpoint, he recounts his efforts to rise to the challenge, and to fight through his grief by coming to terms with his memories of a difficult, complicated childhood.

He describes the joys of mastering some of the piano pieces, the frustrations that plague his understanding of others, the technical challenges they pose, and the surpassing beauty of the melodies, harmonies, and counterpoint that distinguish them. While exploring Bach's compositions he sketches a cultural history of playing the piano in the 20th century. And he raises two questions that become increasingly interrelated, not unlike a contrapuntal passage in one of the variations itself: What does it mean to know a piece of music? What does it mean to know another human being?

©2020 Philip Kennicott (P)2020 HighBridge, a division of Recorded Books
Divertissement et célébrités Développement personnel Musique Perte et deuil Relations Mémoires Célébrité Piano

Ce que les auditeurs disent de Counterpoint

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.