Entertained or Else
Boredom and Networked Media
Échec de l'ajout au panier.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l'ajout à la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de la suppression de la liste d’envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec du suivi du balado
Ne plus suivre le balado a échoué
0,00 $ pour vos 30 premiers jours
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
Obtenez 3 mois à 0,99 $ par mois + 20 $ de crédit Audible
L'offre prend fin le 1 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Abonnez-vous à Audible pour 0,99 $/mois pendant les 3 premiers mois et obtenez un crédit de 20 $ en prime sur Audible.ca. La notification de crédit sera envoyée par courriel.
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Acheter pour 26,00 $
-
Narrateur(s):
-
Julia Anthony
-
Auteur(s):
-
Tina Kendall
À propos de cet audio
This book considers the complex and often contradictory relations that are forged between boredom and everyday media use in the twenty-first century and demonstrates how networked media have developed new technical means of capitalizing on boredom’s state of suspension to make it into a source of value creation.
Focusing on the discursive, technological, and affective structures that encourage users to be entertaining and to remain entertained, the book analyses how boredom has been increasingly instrumentalized as both an individual mood and a wider structure of feeling that drives participation across media networks. It identifies the range of cultural techniques for codifying, classifying, sensing, and pre-empting boredom, as well as those that teach users, counter-intuitively, to embrace boring media as a means of coping with the intensities of always-on existence.
However, if boredom is positioned in a digital network culture as a feeling that keeps driving us back to our social media feeds, it is important to ask how else it might operate. While the technological affordances of computational media have put pressure on our ability to conceive of boredom as a radical challenge to digital capitalism, this book attempts to think about the potential that might still be embedded in boredom’s capacity to temporarily suspend or to neutralize dominant structures of attention and affect. Building on the work of Giorgio Agamben, Byung-Chul Han, Roland Barthes, and from historical accounts of boredom and entertainment, the book provides a new understanding of boredom in the context of networked media.©2025 Tina Kendall (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc
Pas encore de commentaire