Gratuit avec l'essai de 30 jours

  • Game Wizards

  • The Epic Battle for Dungeons & Dragons
  • Auteur(s): Jon Peterson
  • Narrateur(s): Chris Andrew Ciulla
  • Durée: 13 h et 38 min
  • 4,8 out of 5 stars (6 évaluations)

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Page de couverture de Game Wizards

Game Wizards

Auteur(s): Jon Peterson
Narrateur(s): Chris Andrew Ciulla
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 27,83$

Acheter pour 27,83$

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

When Dungeons & Dragons was first released to a small hobby community, it hardly seemed destined for mainstream success—and yet this arcane tabletop role-playing game became an unlikely pop culture phenomenon. In Game Wizards, Jon Peterson chronicles the rise of Dungeons & Dragons from hobbyist pastime to mass market sensation, from the initial collaboration to the later feud of its creators, Gary Gygax and Dave Arneson. As the game's fiftieth anniversary approaches, Peterson—a noted authority on role-playing games—explains how D&D and its creators navigated their successes, setbacks, and controversies.

Peterson describes Gygax and Arneson's first meeting and their work toward the 1974 release of the game; the founding of TSR and its growth as a company; and Arneson's acrimonious departure and subsequent challenges to TSR. He recounts the "Satanic Panic" accusations that D&D was sacrilegious and dangerous, and how they made the game famous.

With Game Wizards, Peterson restores historical particulars long obscured by competing narratives spun by the one-time partners. That record amply demonstrates how the turbulent experience of creating something as momentous as Dungeons & Dragons can make people remember things a bit differently from the way they actually happened.

©2021 Massachusetts Institute of Technology (P)2022 Tantor

D'autres livres audio du même...

Ce que les auditeurs disent de Game Wizards

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    5
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Performance
  • 5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    4
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Histoire
  • 5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    5
  • 4 étoiles
    0
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.