Just My Type
Échec de l'ajout au panier.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l'ajout à la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de la suppression de la liste d’envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec du suivi du balado
Ne plus suivre le balado a échoué
0,00 $ pour vos 30 premiers jours
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
Obtenez 3 mois à 0,99 $ par mois + 20 $ de crédit Audible
L'offre prend fin le 1 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Abonnez-vous à Audible pour 0,99 $/mois pendant les 3 premiers mois et obtenez un crédit de 20 $ en prime sur Audible.ca. La notification de crédit sera envoyée par courriel.
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Acheter pour 27,32 $
-
Narrateur(s):
-
Julian Rhind-Tutt
-
Auteur(s):
-
Simon Garfield
À propos de cet audio
Fonts surround us every day, on street signs and buildings, on movie posters and books, and on just about every product that we buy. But where do fonts come from and why do we need so many? Who is behind the businesslike subtlety of Times New Roman, the cool detachment of Arial, or the maddening lightness of Comic Sans (and the movement to ban it)? Simon Garfield embarks on a mission to answer these questions and more, and reveal what may be the very best and worst fonts in the world.
Typefaces are now 560 years old, but we barely knew their names until about twenty years ago, when the pull-down font menus on our first computers made us all the gods of type. Beginning in the early days of Gutenberg and ending with the most adventurous digital fonts, Garfield unravels our age old obsession with the way our words look. Just My Type investigates a range of modern mysteries, including how Helvetica took over the world, what inspires the seemingly ubiquitous use of Trajan on bad movie posters, and what makes a font look presidential, male or female, American, British, German, or Jewish. From the typeface of Beatlemania to the graphic vision of the Obama campaign, fonts can signal a musical revolution or the rise of an American president. This book is a must-read for the design conscious that will forever change the way you look at the printed word.
Pas encore de commentaire