Gratuit avec l'essai de 30 jours

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Page de couverture de Mergers and Acquisitions

Mergers and Acquisitions

Auteur(s): Thomas Z. Lys (Professor of Real Estate Management, Kellogg Graduate School of Management, Northwestern University)
Narrateur(s): Thomas Lys
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 2,95$

Acheter pour 2,95$

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

Mergers and acquisitions have played an increasingly important role in the U.S. economy over the last four decades. For example, M&A activity rose from $108 billion in 1990 to $493 billion in 1996. Moreover, not only did the pace of M&A accelerate in the last 30 years, but also individual deals are becoming larger (e.g., MCI WorldCom/Sprint merger, valued at over $120 billion). Finally, the total volume of M&A activities ranged between a low of 10% in the 1970's and a high of 50% in the 1980's when compared to total corporate investment in property, plant, and equipment. Yet despite the importance of this activity, shareholders of acquiring companies have fared very poorly. In this program, Professor Thomas Z. Lys discusses the characteristics that distinguish deals in which acquiring shareholders benefit from those in which they do not. This analysis is not only important to preserve your shareholders' wealth, but also because there is considerable evidence that bad acquirers make good targets!
(P) and ©1998 Stanford Alumni Association

Ce que les auditeurs disent de Mergers and Acquisitions

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 1 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    0
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    1
Performance
  • 1 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    0
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    1
Histoire
  • 2 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    0
  • 4 étoiles
    0
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    1
  • 1 étoile
    0

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.