Page de couverture de Plunder

Plunder

Napoleon's Theft of Veronese's Feast

Aperçu
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Essayer pour 0,00 $
L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre collection inégalée.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de titres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
Après 3 mois, Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois. Annulation possible à tout moment.

Plunder

Auteur(s): Cynthia Saltzman
Narrateur(s): Suzanne Toren
Essayer pour 0,00 $

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique. Annulation possible à tout moment.

Acheter pour 27,83 $

Acheter pour 27,83 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

Cynthia Saltzman's Plunder recounts the fate of Paolo Veronese's "Wedding Feast at Cana," a vast, sublime canvas that the French, under the command of the young Napoleon Bonaparte, tore from a wall of the monastery of San Giorgio Maggiore, on an island in Venice, in 1797. Painted in 1563 during the Renaissance, the picture was immediately hailed as a masterpiece. In 1801, the Veronese went on exhibition at the Louvre, the new public art museum founded during the Revolution in the former palace of the French kings.

As Saltzman tells the larger story of Napoleon's looting of Italian art and its role in the creation of the Louvre, she reveals the contradictions of his character: his thirst for greatness - to carry forward the finest aspects of civilization - and his ruthlessness in getting whatever he sought. After Napoleon's 1815 defeat at Waterloo, the Duke of Wellington and the Allies forced the French to return many of the Louvre's plundered paintings and sculptures. Nevertheless, "The Wedding Feast at Cana" remains in Paris to this day, hanging directly across from the Mona Lisa.

Expertly researched and deftly told, Plunder chronicles one of the most spectacular art appropriation campaigns in history, one that sheds light on a seminal historical figure and the complex origins of one of the great museums of the world.

©2021 Cynthia Saltzman (P)2021 Tantor
Art Militaire Wars & Conflicts Guerre Napoléon Bonaparte Moyen Âge Redevances Italie Renaissance

Ce que les auditeurs disent de Plunder

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.