Page de couverture de Pop Masculinities

Pop Masculinities

The Politics of Gender in Twenty-First Century Popular Music

Aperçu
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Essayer pour 0,00 $
L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre collection inégalée.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de titres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
Après 3 mois, Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois. Annulation possible à tout moment.

Pop Masculinities

Auteur(s): Kai Arne Hansen
Narrateur(s): James R. Cheatham
Essayer pour 0,00 $

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique. Annulation possible à tout moment.

Acheter pour 22,26 $

Acheter pour 22,26 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

In Pop Masculinities, author Kai Arne Hansen investigates the performance and policing of masculinity in pop music as a starting point for grasping the broad complexity of gender and its politics in the early 21st century. Drawing together perspectives from critical musicology, gender studies, and adjacent scholarly fields, the book presents extended case studies of five well-known artists: Zayn, Lil Nas X, Justin Bieber, The Weeknd, and Take That.

By directing particular attention to the ambiguities and contradictions that arise from these artists' representations of masculinity, Hansen argues that pop performances tend to operate in ways that simultaneously reinforce and challenge gender norms and social inequalities. Providing a rich exploration of these murky waters, Hansen merges the interpretation of recorded song and music video with discourse analysis and media ethnography in order to engage with the full range of pop artists' public identities as they emerge at the intersections between processes of performance, promotion, and reception. In so doing, he advances our understanding of the aesthetic and discursive underpinnings of gender politics in 21st century pop culture and encourages listeners to contemplate the sociopolitical implications of their own musical engagements as audiences, critics, musicians, and scholars.

©2022 Oxford University Press (P)2022 Tantor
Histoire et critique Musique Questions de genre Sciences sociales XXIe siècle

Ce que les auditeurs disent de Pop Masculinities

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.