OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE. Obtenez 3 mois à 0,99 $/mois. Profiter de l'offre.
Page de couverture de Tales That Hurt Quietly

Tales That Hurt Quietly

The Darkness Beneath Childhood Stories

Aperçu
En profiter Essayer pour 0,00 $
L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Exclusivité Prime: 2 titres gratuits à choisir pendant l'essa. Des conditions s’appliquent.
Vos 3 premiers mois d'Audible à seulement 0,99 $/mois
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Tales That Hurt Quietly

Auteur(s): Boris Kriger
Narrateur(s): Sarah H. Sanders
En profiter Essayer pour 0,00 $

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP. Annulation possible à tout moment.

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 8,71 $

Acheter pour 8,71 $

À propos de cet audio

This book examines the covert mechanisms by which children's literature and storytelling traditions shape moral, emotional, and ideological development through narrative form. Across these chapters, fairy tales and cultural myths are reinterpreted not as innocent entertainment, but as structured systems of control—normalizing obedience, framing suffering as necessary, and aligning virtue with conformity. The text interrogates recurring narrative tropes such as deferred rescue, the moralization of pain, the ritual function of punishment, and the binary construction of good and evil. Each chapter isolates a narrative device—happy endings, heroic arcs, lullabies, irony, or magic—and reveals how it functions to enforce cultural norms under the guise of delight, instruction, or comfort.

In contrast, the final chapters propose alternative models of storytelling: the gentle narrative and the unschooled imagination, which seek to displace the pedagogical use of suffering and reclaim narrative as a space of presence, possibility, and freedom. Rather than stories that discipline the inner life, these chapters advocate for narrative forms that respect ambiguity, preserve wonder, and reject harm as a prerequisite for transformation. The work as a whole argues that storytelling is not a neutral act—it is a formative one—and invites a reevaluation of how stories are constructed, circulated, and believed.

©2025 Boris Kriger (P)2025 Boris Kriger
Pas encore de commentaire