Gratuit avec l'essai de 30 jours

  • The Philosophy of Film Noir

  • The Philosophy of Popular Culture
  • Auteur(s): Mark T. Conard
  • Narrateur(s): Jack Chekijian
  • Durée: 10 h et 17 min
  • 4,5 out of 5 stars (4 évaluations)

Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Page de couverture de The Philosophy of Film Noir

The Philosophy of Film Noir

Auteur(s): Mark T. Conard
Narrateur(s): Jack Chekijian
Essayer pour 0,00 $

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Acheter pour 33,01$

Acheter pour 33,01$

Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.

Description

Noir emerged as a prominent American film genre in the early 1940s, distinguishable by its use of unusual lighting, sinister plots, mysterious characters, and dark themes. From The Maltese Falcon (1941) to Touch of Evil (1958), films from this classic period reflect an atmosphere of corruption and social decay that attracted such accomplished directors as John Huston, Alfred Hitchcock, Billy Wilder, and Orson Welles. The Philosophy of Film Noir is the first volume to focus exclusively on the philosophical underpinnings of these iconic films. Opening with an examination of what constitutes noir cinema, the book interprets the philosophical elements consistently present in the films - themes such as moral ambiguity, reason versus passion, and pessimism. The contributors to the volume also argue that the essence and elements of noir have fundamentally influenced movies outside of the traditional noir period. Neo-noir films such as Pulp Fiction (1994), Fight Club (1999), and Memento (2000) have reintroduced the genre to a contemporary audience. As they assess the concepts present in individual films, the contributors also illuminate and explore the philosophical themes that surface in popular culture.

©2005 The University Press of Kentucky (P)2015 Redwood Audiobooks

Ce que les auditeurs disent de The Philosophy of Film Noir

Moyenne des évaluations de clients
Au global
  • 4.5 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    2
  • 4 étoiles
    2
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Performance
  • 4 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    2
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    1
  • 2 étoiles
    0
  • 1 étoile
    0
Histoire
  • 4 out of 5 stars
  • 5 étoiles
    2
  • 4 étoiles
    1
  • 3 étoiles
    0
  • 2 étoiles
    1
  • 1 étoile
    0

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.