Obtenez 3 mois à 0,99 $/mois + 20 $ de crédit Audible

OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
Page de couverture de Ways of Listening

Ways of Listening

Building a Deeper Relationship with Music in the Streaming Era

Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit
L'offre prend fin le 1 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Abonnez-vous à Audible pour 0,99 $/mois pendant les 3 premiers mois et obtenez un crédit de 20 $ en prime sur Audible.ca. La notification de crédit sera envoyée par courriel.
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.

Ways of Listening

Auteur(s): Rollie Pemberton
Précommander avec l'offre Précommander avec l'essai gratuit

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 1 décembre 2025 à 23 h 59, HP. Annulation possible à tout moment.

14,95$ par mois après 30 jours. Annulable en tout temps.

Précommander pour 28,51 $

Précommander pour 28,51 $

À propos de cet audio

How has the internet changed the way we listen to, and love, the music that shapes our lives? Award-winning musician Rollie Pemberton (Cadence Weapon) interrogates our current musical landscape.

Ways of Listening is a love letter to music, a sharp analysis of our current cultural reality, and a joyful celebration of the artists who keep creating against all odds.

Music occupies a curious place in modern life, somehow omnipresent and disposable at the same time. Computers have democratized song creation. There is more music being produced now than at any point in human history and streaming platforms are the ultimate distribution model for this vast bounty.

But streaming relies on an algorithmic discovery system that guides the user’s choices and encourages them to listen passively to the company’s curation, while also dissuading the listener from searching for music and developing their own taste. Streamers offer meagre royalties to artists on their platforms, largely devaluing music in the public sphere. As Chappell Roan said at the 2025 Grammys, artists can barely afford to live, let alone create. And social media companies have made a whole generation of young listeners perceive music as merely background noise for content.

It all adds up to a bleak landscape for the true fan, but there’s another way. Pemberton delves deep into his own discovery process to present a gentle reminder of another path for the contemporary music lover. He interrogates the obsession with the “mysterious artist” archetype, the magic of demo recordings, the racial disparity in the remastering of music, AI’s struggle to understand Italo disco’s strange balance of classic and cringe, what someone really means when they say they don’t like the Beatles, and more.
Histoire et critique Musique
Pas encore de commentaire