
Season 3, Episode 3 – Godefroid Chapelle
Échec de l'ajout au panier.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l'ajout à la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de la suppression de la liste d’envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec du suivi du balado
Ne plus suivre le balado a échoué
-
Narrateur(s):
-
Auteur(s):
À propos de cet audio
Godefroid Chapelle is a longtime Zope and Plone developer who first encountered Zope in its hectic heyday and was a participant at the first in-person Plone sprint.
We cover a lot of ground in this episode as Godefroid reflects on:
- his origins as a programmer
- being present at the first EuroPython
- the difference between hackathons and sprints
- the culture of organizations and communities
- monkey patching as conflict avoidance
- how Zope's component architecture enabled Plone's diverse community
- reading code as poetry
- the importance of mentoring in coding
- tools that teach best practices
- repeatability with buildout and Nix
- Hashicorp
- the main selling point of Zope
- Rust and other typed languages
- Python tracebacks and the topology of code.
Ce que les auditeurs disent de Season 3, Episode 3 – Godefroid Chapelle
Moyenne des évaluations de clientsÉvaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.
Il n'y a pas encore de critiques pour ce titre.