The Da Vinci Women
The Untold Feminist Power of Leonardo's Art
Échec de l'ajout au panier.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de l'ajout à la liste d'envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec de la suppression de la liste d’envies.
Veuillez réessayer plus tard
Échec du suivi du balado
Ne plus suivre le balado a échoué
0,00 $ pour vos 30 premiers jours
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE
0,99 $/mois pendant vos 3 premiers mois
L'offre prend fin le 16 décembre 2025 à 23 h 59, HP.
Exclusivité Prime: 2 titres
gratuits à choisir pendant l'essa. Des conditions s’appliquent.
Vos 3 premiers mois d'Audible à seulement 0,99 $/mois
1 nouveauté ou titre populaire à choisir chaque mois – ce titre vous appartiendra.
L'écoute illimitée des milliers de livres audio, de balados et de titres originaux inclus.
L'abonnement se renouvelle automatiquement au tarif de 0,99 $/mois pendant 3 mois, et au tarif de 14,95 $/mois ensuite. Annulation possible à tout moment.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre incomparable catalogue.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de livres originaux et de balados.
L'abonnement Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois + taxes applicables après 30 jours. Annulation possible à tout moment.
Acheter pour 29,13 $
-
Narrateur(s):
-
Ana Clements
-
Auteur(s):
-
Kia Vahland
À propos de cet audio
Leonardo da Vinci was a revolutionary thinker, artist, and inventor who has been written about and celebrated for centuries. Lesser known, however, is his revolutionary and empowering portrayal of the modern female centuries before the first women's liberation movements.
Before da Vinci, portraits of women in Italy were still, impersonal, and mostly shown in profile. Leonardo pushed the boundaries of female depiction having several of his female subjects, including his Mona Lisa, gaze at the viewer, giving them an authority which was withheld from women at the time.
Art historian and journalist Kia Vahland recounts Leonardo's entire life from April 15, 1452, as a child born out of wedlock in Vinci up through his death on May 2, 1519, in the French castle of von Cloux. Included throughout are 80 sketches and paintings showcasing Leonardo's approach to the female form (including anatomical sketches of birth) and other artwork as well as examples from other artists from the 15th and 16th centuries. Vahland explains how artists like Raphael, Giorgione, and the young Titan were influenced by da Vinci's women while Michelangelo, da Vinci's main rival, created masculine images of woman that counters Leonardo's depictions.
Pas encore de commentaire