Page de couverture de Trip-Hop

Trip-Hop

Genre: A 33 1/3 Series

Aperçu
OFFRE D'UNE DURÉE LIMITÉE

3 mois gratuits
Essayer pour 0,00 $
L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique.
Choisissez 1 livre audio par mois dans notre collection inégalée.
Écoutez à volonté des milliers de livres audio, de titres originaux et de balados.
Accédez à des promotions et à des soldes exclusifs.
Après 3 mois, Premium Plus se renouvelle automatiquement au tarif de 14,95 $/mois. Annulation possible à tout moment.

Trip-Hop

Auteur(s): R.J. Wheaton
Narrateur(s): Adam Sims
Essayer pour 0,00 $

14,95 $/mois après 3 mois. L'offre prend fin le 31 juillet 2025 à 23 h 59, heure du Pacifique. Annulation possible à tout moment.

Acheter pour 24,59 $

Acheter pour 24,59 $

Confirmer l'achat
Payer avec la carte finissant par
En confirmant votre achat, vous acceptez les conditions d'utilisation d'Audible et la déclaration de confidentialité d'Amazon. Des taxes peuvent s'appliquer.
Annuler

À propos de cet audio

Bloomsbury presents Trip-Hop by RJ Wheaton, read by Adam Sims.

Trip-hop described some of the 1990s’ best music, and it was one of the decade’s most revealing bad ideas. This book chronicles the music and its leading artists, packed with recommended listening, essential tracks, great remixes, and under-recognized albums.

“Your playlists will soon be overflowing.” - Spectrum Culture

The music itself was an intoxication of beats, bass, and voice. It emerged amid the social tensions of the late 1980s, and as part of hip-hop’s rise to global dominance. It carried the innovations of Jamaican soundsystem culture, the sweet refuge of Lovers Rock, the bliss of club jazz dancefloors and post-rave chill-out rooms. It went mainstream with Massive Attack, Portishead, Tricky, DJ Shadow, Kruder & Dorfmeister, and Björk; and with record labels like Ninja Tune and Mo’ Wax. To the artists’ despair, the music was tagged with a silly label and packaged as music for the boutique and the lounge; made respectable with awards and acclaim.

But the music at its best still sounds experimental and dramatic; and its influence lingers through artists like FKA twigs, Sevdaliza, James Blake, Billie Eilish, and Lana Del Rey. This short book is a guide to ’trip-hop’ in its context of the weird 1990s: nostalgia and consumerism; pre-millenium angst and lo-fi technology; casual exoticism amid accelerating globalization and gentrification.©2022 R.J. Wheaton (P)2025 Bloomsbury Publishing Plc
Histoire et critique Musique Hip-Hop

Ce que les auditeurs disent de Trip-Hop

Moyenne des évaluations de clients

Évaluations – Cliquez sur les onglets pour changer la source des évaluations.